Poczucie „osobistej” więzi konsumentów z rozpoznawalnymi lub ulubionymi blogerami sprawia, że chętnie im ufają… i to jest argument, którego nie powinny lekceważyć nawet największe marki. W czasach hiperpersonalizacji Influencer Marketing ze swoją siłą rekomendacji może zwiększyć konwersję dużo efektywniej niż konwencjonalne techniki reklamowe. Co i jak zrobić, by to osiągnąć?

Tworzyć wartościowy content!

Zawartość strony internetowej decyduje o tym, że użytkownicy zaglądają pod adresy konkretnych witryn, a co więcej – zachęcają do tego innych. Właśnie dlatego tak ważny jest content na blogu, a żeby był on wartościowy powinien:

- odpowiadać na potrzeby użytkowników,
- podpierać się sprawdzalnymi, realnymi danymi;
- wpisywać się w cele marketingowe;
- angażować uwagę i emocje użytkowników;
- przedstawiać oryginalnie temat.

Wysokiej jakości content osiąga wyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, ponieważ więcej osób:

- dłużej przybywa na stronie;
- klika w link prowadzący do tej konkretnej strony;
- udostępnia link do strony w mediach społecznościowych, na forach internetowych, w komentarzach na innych blogach, itp.

To właśnie prowadzi do zwiększenia konwersji – jeśli Internauci będą klikać w Twój content i się nim dzielić, to łatwiej zachęcisz ich do konkretnego działania. Skorzystanie z Influencer Marketingu pozwala firmom zyskać ten wartościowy content, ponieważ blogerom zależy na utrzymaniu jak najwyższej jakości swojego bloga, a także na wizerunku ekspertów.

Stosować odpowiednie CTA!

„Call-to-Action” (CTA) to bezpośrednie wezwanie do działania, które generuje określoną czynność. Może skłaniać do kupienia produktu, zamówienia wyceny, rezerwacji noclegu oraz wielu innych czynności. Wezwanie do działania może przyjąć dłużą formę tekstową, jak np.:

Nasz tort czekoladowy w ostatni weekend otrzymał wyróżnienie na Ogólnopolskim Turnieju Wypieków Czekoladowych. Możesz już dziś skosztować jak smakuje zwycięstwo, odwiedzając naszą cukiernię lub zamówić online słodki wypiek na imprezę urodzinową.

Rekomendacja blogera może zawierać taką formę tekstową CTA – przykładowo, w recenzji może skierować do Twojego sklepu i zachęcić do zakupu. Potem wiele zależy od tego jak CTA funkcjonuje na stronie marki. Zazwyczaj to przycisk z napisem. Musi być widoczny zaraz po wejściu na witrynę –  dobrze umieścić go w strefie „Above The Fold” (część strony internetowej widoczna bez konieczności jej przewijania). Ponadto już na pierwszy rzut oka musi wyglądać tak, by odbiorca wiedział, że można w niego kliknąć. Dla zwiększenia konwersji trzeba też zaznaczyć, co użytkownik może zrobić dzięki temu przyciskowi, np. „Kup teraz”, „Przejdź do galerii”, „Zamów wycenę”.

Zapewnić szybki kontakt!

„Natychmiastowość” jest jedną z potrzeb współczesnych konsumentów, która bardzo mocno decyduje o podejmowanych wyborach. Internauta może zrezygnować z oczekiwania na uruchomienie się witryny, już nawet gdy trwa ono dłużej niż 3 sekundy. Można zaspokoić tę potrzebę m.in. umożliwiając szybki kontakt. Gdy oferta zaciekawiła konsumenta, to może chcieć skontaktować się z marką. Odpowiedni widget – wtyczka kontaktowa – na stronie, pozwalający na zamówienie kontaktu telefonicznego z doradcą, może spełnić oczekiwania szybkiego kontaktu.

Przykładowy widoki widgetu (wtyczki kontaktowej) dla preferujących kontakt telefoniczny.

Ponadto atrakcyjność takiego rozwiązania zapewnić mogą funkcje takie jak:

-  integracja z Messengerem;
-  integracja z Google Analytics umożliwiająca śledzenie statystyk;
-  personalizacja wyglądu (możliwość zmiany grafiki, kolorystyki, zdjęć w przycisku);
- personalizacja treści (możliwość zmiany komunikatów tekstowych, pojawiających się na graficznym widgecie na stronie);
-  konfiguracja w przejrzystym panelu Klienta;
-  raporty z połączeń telefonicznych.

Taka wtyczka umożliwia  pozyskanie większej liczby leadów ze strony, co przekłada się na wzrost szans na sprzedaż, a więc zwiększa konwersję. Jednym z dostępnych narzędzi tego typu na rynku jest Contact Leader.

Zadbać o dobrą nawigację!

O tym, jak powinna wyglądać dobra nawigacja już pisaliśmy. A jaki ma ona wpływ na wzrost konwersji w Influencer Marketingu? Chodzi tu przede wszystkim o stworzenie ścieżki, prowadzącej z bloga do strony firmowej lub sklepu internetowego, gdzie odbiorca będzie mógł produkt lub usługę kupić, zamówić, przetestować. Taka ścieżka musi być:

 - prosta – nie może wywoływać u odbiorcy zawahania (Czy to jest ten produkt, o którym było na blogu?)
 - krótka – ponoć odbiorca przeszukując stronę powinien w maksymalnie 3 krokach znaleźć poszukiwany produkt, tego samego oczekuje od procesu zakupu, aby zamknął się w minimalnej liczbie czynności.

Wprowadzić dużo sposobów płatności!

„Niezapłacone koszyki” oznaczają, że od zakupu dzieliło Internautę niewiele. Jednak nie zdecydował się. Powodem może być zbyt długa ścieżka zakupowa, brak widocznej ceny (pojawia się dopiero po umieszczeniu produktu w koszyku w sklepie online) lub mały wybór form płatności. Obecnie Internauta może płacić z góry tradycyjnym przelewem lub kartą kredytową/debetową, gotówką przy odbiorze albo korzystając z Blika czy PeoPay.

Kupujący chce mieć możliwość wyboru sposobu zapłaty, a pozbawiony tego może przenieść się w inne miejsce. Dodanie większej liczby sposobów płatności wpływa na wzrost konwersji. Osoby prowadzące sklep na blogu, a także firmy nawiązujące współpracę z blogami powinny ocenić rozwiązania płatnicze. Ponadto bloger współpracujący z marką może wskazać jako atut to, że oferuje ona różne, w tym nowoczesne metody płatności.

Korzystanie z Influencer Marketingu zwiększa konwersję. Popularne blogi (z dużą liczbą unikalnych użytkowników) i mniejsze (z mocno zaangażowaną społecznością) mogą być wsparciem dla podjęcia działań ze strony odbiorców bloga wobec marki, współpracującej z blogiem. Może być to skłonienie do zakupu ze sklepu internetowego, zapis do newslettera, uzyskanie leadów, kliknięcie w baner na stronie, rejestracja konta, itd. Rodzaj czynności marka może oczywiście dowolnie dopasować do prowadzonej kampanii i oczekiwanych celów marketingowych.