Wiesz, że regularne pisanie na bloga to obowiązek blogera wobec czytelników, którzy oczekują w regularnych odstępach czasu porcji dobrze przygotowanego contentu. Masz też już świadomość jak zadbać, aby każdy post był wartościowy i to zarówno jeśli chodzi o tekst, jak i o grafikę. Ale martwisz Cię, że nie zawsze masz pomysł na nowego posta. Spokojnie.  Nie wyczerpałeś pokładów kreatywności. To dowód, że poważnie traktujesz swoich odbiorców i chcesz tworzyć content, który będzie spełniał ich oczekiwania. Systematyczność i duża częstotliwość pisania sprawia, że może Ci doskwierać brak pomysłu na kolejny artykuł. Mieliśmy już do czynienia z „zastojem” pomysłowości. Wypracowaliśmy kilka technik – które sprawdzają się bez względu na branżę – i chętnie zdradzimy Ci nasze lifehacki.

Analizujemy słowa kluczowe

Pamiętasz nasz artykuł o słowach kluczowych w pozycjonowaniu bloga? Jeśli nie, to koniecznie zapoznaj się z nim, bo znajdziesz tam informacje gdzie szukać fraz do swojego tekstu. Wracamy do niego teraz, ponieważ  narzędzia służące do wyszukiwania słów kluczowych mogą pomóc Ci w znalezieniu ciekawego tematu. Odkrywając jakie wyrażenia cieszą się największą popularnością możesz zbudować wokół nich interesujący temat, np.

Jeśli okaże się, że „wakacje w Grecji” są frazą często wyszukiwaną, to możesz napisać artykuł na tematy: Jak zorganizować tanio wakacje w Grecji? Jak spakować się na wakacje w Grecji z dzieckiem? Co warto wiedzieć o wynajmie samochodu podczas wakacji w Grecji?

Przypominamy, że do wyszukiwania słów kluczowych możesz wykorzystać podpowiedzi Google, które wyświetlają się po wprowadzeniu wyrazów w pasku wyszukiwarki. Ponadto służyć pomocą mogą m.in. Google Search Console, Planer słów Kluczowych od Google AdWords, płatne i bezpłatne wyszukiwarki, jak Keywordtool.io, Übersuggest.io, Answer The Public – ostatni z wymienionych podsuwa nawet gotowe tematy.

Sprawdzamy trendy

W ogromnym napływie informacji, jaki zalewa odbiorców w ciągu każdej sekundy korzystania z Internetu, znaczenie mają tylko te najświeższe. Właśnie dlatego warto sprawdzać trendy. Dobrym nawykiem jest śledzenie branży, dzięki czemu zawsze będziesz na bieżąco z najpopularniejszymi tematami. W tym celu możesz obserwować najbardziej opiniotwórcze portale branżowe  bądź czasopisma i wykorzystać poruszane w nich pomysły, ale koniecznie na swój sposób. Czerpanie pomysłów jest wskazane, ale kopiowanie tekstów to już plagiat. Poza tym możesz przedstawić własne zdanie na poruszany w branży temat i w ten sposób budować w środowisku opinię eksperta.

Istnieją także narzędzia, z których możesz korzystać chcąc sprawdzić trendy zarówno ogólne, jak i branżowe. Możesz sięgnąć do Google Trends lub Buzzsumo.

Przeglądamy media społecznościowe

Social media mogą być dobrym kanałem do popularyzacji bloga, jak też prawdziwą kopalnią pomysłów.

Na Fanpage’u Twojego bloga z pewnością znajdują się komentarze lub pytania od czytelników. Możesz zebrać te najczęściej powtarzające się i stworzyć popularny format Q&A, w którym odpowiesz na popularne pytania. To dobry pomysł na serię artykułów, które utworzą cykl, a zarazem pozwolą na zacieśnienie więzi z odbiorcami. Na swoich profilach na Instagramie, Facebooku, Twitterze bądź w innych social mediach zwróć też uwagę na zagadnienia, które wyjaśniłeś zwięźle. Forma posta na blogu pozwoli Ci rozwinąć ten temat.

W poszukiwaniu inspiracji korzystamy też z narzędzi statystycznych, które oferuje m.in. Facebook i Instagram. Możemy sprawdzić, które z postów cieszyły się szczególną popularnością, zdobyły najwięcej komentarzy lub udostępnień. To pozwala nam ocenić m.in. jaki typ artykułów nasi odbiorcy chętnie czytają (np. recenzje, porównania, testy). W poszukiwaniu interesujących tematów sięgamy też do popularnych kont w mediach społecznościowych i sprawdzamy, jakie tam pojawiają się pytania. Odpowiadając na nie w artykule na blogu mamy szansę stworzyć tekst, który wygeneruje wzrost ruchu na stronie.

Podsumowując… Chcemy, żebyś wziął sobie do serca naszą najważniejszą radę. Nie umieszczaj na stronie słabej jakości contentu. Obniżasz w ten sposób już wypracowany poziom i możesz stracić odbiorców, którzy cenili Cię za ciekawe artykuły i rzetelną pracę. Słaba jakość tekstów często wynika z braku pomysłu, dlatego warto poświęcić więcej czasu na wyszukanie tematu i jego przemyślenie niż siadać z gorącą głową do pisania i stworzyć tekst bezużyteczny. Doceni to nie tylko Twój czytelnik, ale też algorytmy Google, co może przełożyć się na dobre efekty w pozycjonowaniu bloga.