Nawet najlepiej prowadzony blog nie zdobędzie grona odbiorców tylko i wyłącznie poprzez samo istnienie w Internecie. Musisz podjąć działania w celu jego promocji w sieci. Już podpowiedzieliśmy Ci jak zacząć budować popularności od zera , tym razem skupiamy się na samych mediach społecznościowych.

Blogerowe „must have”

Najważniejsze social media

Życie bloga w mediach społecznościowych wiąże się z posiadaniem profilu w najpopularniejszych z nich, tj.:

  • Facebook – obecnie najpopularniejszy wśród polskich Internautów. Umożliwia komunikację między użytkownikami i reagowanie na posty, tworzenie grup, a także prowadzenie płatnych kampanii reklamowych. Profil na Facebooku powinna mieć każda osoba prowadząca bloga.
  • Instagram – serwis co roku notuje coraz większą popularność. Pozwala na umieszczanie grafik i krótkich filmów, opisów oraz reagowanie na nie – w 2017 roku weszły m.in. transmisje na żywo, ankiety i wiele innych. Profilem tu powinien zainteresować się każdy bloger, a w szczególności z branży mody, kulinariów, podróży i fotografii.
  • LinkedIn – sieć społecznościowa dla profesjonalistów. Umożliwia kontakt między ekspertami, którzy dzielą się wartościowymi treściami, inicjują grupowe dyskusje oraz inne interakcje. Jako bloger warto udzielać się w tej sieci, szczególnie jeśli działasz w branży menadżerskiej, e-commerce, reklamie.
  • Snapchat – to właściwie aplikacja mobilna, która pozwala na wymianę contentu między użytkownikami. Opiera się na udostępnianiu zdjęć i krótkich filmów, które znikają – jeśli nie zostaną zapisane. Często używany jest przez blogerów do pokazania pracy „zza kulis” i bardziej prywatnego oblicza.
  • Twitter – jest popularnym serwisem, pozwalającym na mikroblogowanie. Znany jest z krótkich tekstów (obecnie 280 znaków) i hasztagów (oznaczeń, umożliwiających agregowanie treści na platformie). Bardzo często stosowany jest w branży finansowej, jak też przez osoby publiczne (polityków, celebrytów), a także serwisy newsowe.

Stosowaliśmy wiele różnych kombinacji profili social mediów i możemy stwierdzić śmiało: Nie musisz – a nawet nie powinieneś – mieć profilu swojego bloga we wszystkich. Dobierz media społecznościowe do swojej tematyki i określonej grupy docelowej, którą wytypowałeś podczas przygotowania do uruchomienia bloga

Socialowe savoir vivre

Najważniejsze zasady prowadzenia profilu

Jeżeli nie masz czasu na systematyczne prowadzenie kilku kont na różnych serwisach, to zdecyduj się na początek na 1 lub 2 i działaj zgodnie z planem.

  1. Przygotuj harmonogram

    Poświęć godzinę w poniedziałek i zaplanuj harmonogram postów na tydzień. Pamiętaj, aby uwzględnić liczbę postów (np. 3x dziennie na Twitterze i Snapchacie) i porę publikacji (możesz sprawdzić statystyki i poradniki „kiedy publikować” , ale my polecamy metodę prób i błędów – nam przyniosła najlepsze rezultaty).

  2. Angażuj społeczność

    Emocje najsilniej oddziałują na odbiorców. Zaśmieją się, przestraszą, zaskoczą… to dobrze! Osoby zaangażowane zostawią komentarz lub udostępnią Twój post. Nie stosuj jednak wulgarnego języka, nie kłam – w ten sposób zyskasz tylko krótkotrwałą i wątpliwą popularność.

  3. Zadbaj o dobry content

    Podpowiadaliśmy Ci już jak stworzyć wartościowy content na bloga. Również w mediach społecznościowych trzeba zadbać o odpowiednie treści. Z uwagi na charakter SM twórz krótkie i zwięzłe treści. Pamiętaj też o wideo, grafice, która skutecznie przyciąga uwagę – masz tylko ułamek sekundy, gdy użytkownik scrolluje tablicę w dół, aby go zatrzymać na swoim poście.

  4. Dziel się tym, co dobre

    Linki wyłącznie do swoich postów nie będą dobrze wyglądały w social mediach. Dziel się z użytkownikami ciekawymi postami, które znalazłeś na innych portalach i wymyślaj posty okołotematyczne. Świetnym pomysłem są cykle, np. „Alfabet podatnika” , w którym w poniedziałkowych postach będziesz wyjaśniać w prosty sposób najważniejsze terminy zaczynając od tych na literę ”A”.

  5. Bądź oryginalny

    Nikt nie zwróci uwagi na content, który pojawił się już setki razy. Wykorzystuj własne nagrania oraz fotografie. Zmieniaj perspektywę w popularnych tematach, np. zamiast zdjęcia z Berlina przy Bramie Brandenburskiej, umieść grafikę ciekawej restauracji w pobliżu i podpowiedz gdzie warto zjeść przy największych atrakcjach stolicy Niemiec.

Planując uruchomienie profilów w social mediach dla swojego bloga odpowiednio dobierz serwisy do jego tematyki i grupy odbiorców. Regularnie i systematycznie publikując posty, które będą angażowały użytkowników masz szansę na zwiększenie grona odbiorców. Z czasem wypracujesz własny rytm promowania poprzez social media i będziesz mógł rozszerzać działania na nowe kanały, tym samym zwiększając popularność bloga.